2016. január 1-jét követően a lakóépületek építését és bővítését kivonták az építési engedélyezési eljárások alól, azóta az egyszerű bejelentésre vonatkozó előírások szabályozzák.
Az egyszerű bejelenés egy lakóépület építésének, bővítésének szabályos lebonyolításának a menete. Első lépés a tervezési folyamat, ahol a hatósági előírások figyelembevételével a tervdokumentációt elkészítik – építész, szakági tervezők. Ezután a terveket és a szükséges egyéb iratokat az ÉTDR felületére kell feltölteni.
Ha az Építtető természetes személy (magánszemély) és nyilatkozatban kijelenti, hogy a kivitelezést saját lakhatása céljából végzi - ebben az esetben elektronikus építési napló vezetésére nem kötelezett. Abban az esetben, ha a kivitelezés finanszírozásában banki hitel is szerepel, a Bank kéri az elektronikus építési napló vezetését.
Ha az Építtető jogi személy (cég), minden esetben kötelező az elektronikus építési napló megnyitása és vezetése.
A kivitelezés során az Építés Felügyeleti Hatóság a munkaterületet több alkalommal is, véletlenszerűen, vagy harmadik fél általi bejelentés hatására ellenőrizheti. Ha az építkezés lezajlott és minden dokumentum az építési naplóba feltöltésre került, lehet kezdeményezni a hatósági bizonyítvány kiállítását, melyet az építésfelügyeleti hatóság állít ki.
A hatósági bizonyítvány kiadása előtt az építésfelügyeleti hatóság minden esetben ellenőrzi a dokumentumok meglétét, valamint elektronikus építési napló vezetése esetén meggyőződik arról, hogy a szükséges nyilatkozat megtétele megtörtént-e.
Az építésfelügyeleti hatóság elutasítja a hatósági bizonyítvány kiadása iránti kérelmet, ha a kért mellékleteket nem csatolták a kérelemhez, vagy a kért nyilatkozat tartalma a valóságnak nem felel meg.
Forrás: www.pixabay.com
Megjegyzések
Megjegyzés küldése